Ovaj je posao iznimno odgovoran jer je potrebno voditi brigu o sigurnosti zrakoplova, posade i putnika. Često je iscrpljujuć i može dovesti do stresa jer u jako kratkom razdoblju kontrolori primaju veliku količinu informacija na koje moraju brzo i točno reagirati.
Svi kontrolori zračnog prometa funkcioniraju kao tim. Kako bi se izbjegle posljedice umora i pada koncentracije, na radnom mjestu rade dva kontrolora (izvršni kontrolor i kontrolor-planer) koji se izmjenjuju u intervalima od jednog ili dva sata, ovisno o intenzitetu i složenosti zračnog prometa.
Kandidatima sa završenim Fakultetom prometnih znanosti, njihov studij priznaje se kao osnovno osposobljavanje. Drugi kandidati trebaju proći osnovno osposobljavanje kroz program od 14 tjedana. Nakon toga započinju s osposobljavanjem za stjecanje ovlaštenja koje traje od 12 do 20 tjedana, ovisno o vrsti ovlaštenja. Po završenom osposobljavanju, kandidati stječu dozvolu kontrolora zračnog prometa–studenta s upisanim ovlaštenjem, ovisno o vrsti usluge koju će biti ovlašten pružati (aerodromska, prilazna ili oblasna kontrola).
Osposobljavanje za lokaciju uključuje:
- prijelazno osposobljavanje u učionici (60 – 126 sati)
- početno osposobljavanje na simulatoru koje se provodi samo za oblasnu i prilaznu kontrolu (10 – 11 tjedana)
- osposobljavanje na samom radnom mjestu (100 – 420 sati).
Trajanje osposobljavanja za lokaciju ovisi o radnom mjestu za koje se kandidati osposobljavaju, okvirno 2 – 3 godine.
Tijekom cijelog procesa provodi se postupak kontinuiranog ocjenjivanja kandidata kroz ispite, praktične procjene i usmene ispite.
Organizacija za osposobljavanje kontrolora zračnog prometa u sklopu naše organizacije certificirana je u skladu s Uredbom Komisije (EU) 2015/340 s privilegijom pružanja osposobljavanja i pripadajućih tečajeva:
- inicijalno osposobljavanje – osnovno osposobljavanje i osposobljavanje za ovlaštenje
- osposobljavanje za lokaciju – tečaj osposobljavanja za lokaciju
- kontinuirano osposobljavanje (osposobljavanje za obnovu i osposobljavanje za konverziju)
- osposobljavanje za instruktora za praktično osposobljavanje
- osposobljavanje ocjenjivača.
Za osposobljavanje koristimo velik broj uređenih višenamjenskih dvorana, računalnih dvorana i dvorana za sastanke na svim lokacijama (Velika Gorica, Osijek, Rijeka, Pula, Lošinj, Zadar, Split, Dubrovnik).
Raspolažemo najmodernijim simulatorom za osposobljavanje budućih kontrolora zračnog prometa. Na njemu je moguće simulirati vrlo velik broj stvarnih prometnih situacija, validirati promjene u zračnom prostoru i procedure, provoditi simulacije u stvarnom vremenu i brze simulacije te osposobljavanje za izvanredne situacije.
Simulator ima više od 10 međusobno povezanih radnih pozicija za kontrolore zračnog prometa i pseudopilote, TTF platformu i softvere za vježbanje praktičnih vještina. Osim toga, osposobljavanja je moguće održavati i online, a svi potrebni materijali za osposobljavanje dostupni su na našoj softverskoj platformi.
Osim što osposobljava kandidate i radnike za svoje potrebe, Organizacija može osposobljavati i kandidate vanjskih naručitelja.
Organizaciju za osposobljavanje kontrolora zračnog prometa čine mladi, perspektivni i ambiciozni stručnjaci, kontrolori zračnog prometa, instruktori, ocjenjivači, prvostupnici i magistri struke. Organizacija svoje usluge prilagođava korisnicima i okolnostima, modernizira se i usklađuje svoje poslove zahtjevima organizacije za osposobljavanje kontrolora zračnog prometa definiranim Uredbom Komisije.