Foto: Omar Havana za Elio Germani
Članovi Odbora za promet Europskog parlamenta, dužnosnici Europske komisije i drugi kreatori politika EU-a posjetili su u utorak 15. srpnja belgijski centar za kontrolu zračnog prometa skeyes kako bi saznali više o tome kako upravljanje zračnim prometom (ATM) funkcionira u praksi.
S obzirom na to da se zračni promet diljem Europe približava razinama koje je bilježio prije pandemije, europski pružatelji usluga u zračnoj plovidbi (ANSP) suočavaju se s izazovom sigurnog razdvajanja zrakoplova na sve prometnijem nebu, i to tijekom najprometnijeg dijela godine. Stoga je bilo pravo vrijeme da posjetitelji iz prve ruke vide te složene operacije. Pozvani su kao gosti belgijskog ANSP-a skeyesa i Međunarodne organizacije civilnih pružatelja usluga u zračnoj plovidbi (CANSO), koja predstavlja europsku industriju ATM-a.
Više od 30 gostiju posjetilo je:
• kontrolni toranj koji opslužuje Zračnu luku Bruxelles
• Centar za kontrolu zračnog prometa (CANAC 2) u kojem se nalaze civilni i vojni kontrolori zračnog prometa
• Centar za testiranje digitalnog tornja, prototip digitalnog kontrolnog centra koji skeyes trenutačno uvodi u Namuru
• SkeyDrone, tvrtku koja nudi usluge integracije bespilotnih zrakoplova u zračni prostor.
Domaćini su posjetiteljima predstavili i planove ATM industrije za digitalizaciju i automatizaciju sustava i procesa, zapošljavanje novih kontrolora zračnog prometa te pojasnili kako ANSP-ovi mogu olakšati ekološki optimalan odabir ruta.
Izvršni direktor skeyesa Johan Decuyper rekao je: „Suradnja je ključ napretka. U skeyesu aktivno dijelimo svoje znanje s partnerima diljem Europe kako bismo pomogli u izgradnji jačeg i povezanijeg zračnog prostora koji će biti prikladan za ono što budućnost nosi. Taj duh suradnje ide ruku pod ruku s našim stalnim ulaganjem u inovacije – od naprednih ATM tehnologija do digitalnih tornjeva i integracije bespilotnih zrakoplova. skeyes je široko poznat po svojoj predanosti točnosti, čak i u turbulentnom okruženju u zračnom prostoru. Ta postignuća odražavaju snagu naše strategije i predanost naših ljudi. Zajedno ne samo da upravljamo današnjim nebom nego aktivno oblikujemo budućnost zrakoplovstva.“
Mario Kunovec-Varga, direktor Hrvatske kontrole zračne plovidbe i potpredsjednik CANSO-ova Odbora izvršnih direktora EC3, dodao je: „Sigurnost je uvijek CANSO-ov glavni prioritet, no bilo je važno našim gostima pokazati i kako ANSP-ovi namjeravaju osigurati veći kapacitet zračnog prostora kako bi se prilagodili kontinuirano rastućoj potražnji u zračnom prometu te uklopiti neplanirane i neočekivane razine rasta regionalnog prometa. Naša industrija traži podršku EU-a u stvaranju pravog regulatornog okruženja za tu tranziciju, s naglaskom na to da je u fokusu omogućavanje povećanja kapaciteta koji je od kritične važnosti.“