Hrvatska kontrola zračnog prostora
EN
16

COOPANS

COOPANS

COOPANS (skraćenica od engleskog naziva „COOPeration between ANS providers“ – suradnja pružatelja usluga u zračnoj plovidbi) okvirni sporazum između Hrvatske kontrole zračne plovidbe (Hrvatska), IAA (irska), LFV-a (Švedska), Naviaira (Danska) i Austro Controla (Austrija) otišao je korak dalje od tradicionalnih odnosa između pružatelja usluga u zračnoj plovidbi i proizvođača sustava upravljanja zračnim prometom (ATM) i postavio temelje za snažno i dugoročno partnerstvo.

COOPANS je usvojio zajedničku strategiju rada, prema kojoj svih pet pružatelja usluga u zračnoj plovidbi zajedno s Thalesom djeluju kao jedna organizacija, čiji je temeljni cilj ostvarenje zajedničkog uspjeha. Usklađivanje funkcionalnih mogućnosti i zajednička ulaganja omogućit će uvođenje naprednog i jedinstvenog ATM sustava.
 
Nadogradnjom svojih postojećih sustava u jedinstven funkcionalni softver, osnivači COOPANS-a predviđaju ostvariti zajednički operativni i tehnološki i razvoj po fazama, optimalizaciju troškova tijekom životnog vijeka sustava i zajedničko korištenje istog temeljnog sustava podrške u radu i održavanju.
 
COOPANS-ov najviši prioritet je pružiti rješenja orijentirana prema korisnicima podupirući pritom ekonomsku učinkovitost i zaštitu okoliša, s naglaskom na održavanje potrebne razine sigurnosti, uz istovremeno povećanje kapaciteta u cilju udovoljavanja zahtjevima korisnika. COOPANS ima namjeru postaviti najviše europske standarde primjenom najnovijih provjerenih ATM alata za smanjenje emisija CO2 i poboljšanje situacijske osviještenosti.
 
HKZP je u veljači 2014. uveo u operativni rad novi sustav za upravljanje zračnim prometom temeljen na najnovijoj verziji COOPANS softvera. Operativni softver temelji se na Thalesovom sustavu TopSky i koristi se u sedam centara kontrole zračnog prometa u pet europskih zemalja. Time je osigurana stalna usklađenost s EU standardima, ali i konkurentnost na europskom tržištu usluga u zračnoj plovidbi.
 
Kroz zajednički razvoj i suradnju s Thalesom usklađeno je svih pet ATM sustava, uključujući sve nadogradnje, obično dva puta godišnje. Članice imaju zajednička ulaganja i podjelu troškova, uz istovremeno smanjenje troškova i postizanje veće razine sigurnosti zračnog prometa.