ENR 1.13.1 Općenito
ENR 1.13.1.1 Zrakoplov koji je podvrgnut nezakonitom ometanju nastojat će postaviti transponder na kôd 7500 i obavijestiti odgovarajuću ATS jedinicu o svim značajnim okolnostima povezanih s njim i o odstupanjima od trenutnog plana leta koje zahtijevaju okolnosti kako bi se omogućilo ATS jedinici davanje prioriteta zrakoplovu i umanjio utjecaj na druge zrakoplove.
ENR 1.13.1.2 Ako je zrakoplov podvrgnut nezakonitom ometanju, zapovjednik zrakoplova pokušat će sletjeti što je prije moguće na najbliži prikladan aerodrom ili na namjenski aerodrom određen od strane odgovarajućeg tijela osim ako okolnosti u zrakoplovu ne nalažu drukčije.
ENR 1.13.2 Postavljanje transpondera – nezakonito ometanje zrakoplova u letu
ENR 1.13.2.1 Ako postoji nezakonito ometanje zrakoplova u letu, zapovjednik zrakoplova pokušat će postaviti transponder na môd A kôd 7500 kako bi ukazao na situaciju. Ako okolnosti tako nalažu, umjesto njega trebao bi se koristiti kôd 7700.
ENR 1.13.2.2 Ako je pilot postavio môd A kôd 7500 i od njega je ATC zatražila potvrdu tog kôda, pilot će, u skladu s okolnostima, to potvrditi ili uopće neće odgovoriti.
Napomena: Ako pilot ne odgovori, ATC će to smatrati potvrdom kako upotreba kôda 7500 nije nenamjerno krivo postavljena.
ENR 1.13.4 Otmica zrakoplova
- U slučaju otmice ili pokušaja otmice zrakoplova tijekom leta, posada zrakoplova će, ovisno o okolnostima, poduzeti potrebne mjere za sigurnost zrakoplova i osoba u njemu.
- Kada je to moguće, pilot zrakoplova će obavijestiti ATC jedinicu o otmici, te će djelovati u skladu s navedenim u ENR 1.13.2 i ENR 1.13.3, javiti pozivni znak zrakoplova, trenutnu poziciju, okolnosti i prirodu opasnosti te svoje daljnje radnje.
Napomena: ATC jedinica će odmah provjeriti radiovezom jesu li postavke SSR transpondera slučajno ili namjerno postavljene u skladu s navedenom procedurom u stavku b. ove točke, te će pružiti svu potrebnu pomoć zrakoplovu.