Postupci čekanja, prilaza i odlaska koje su u uporabi, utemeljene su na postupcima sadržanim u zadnjem izdanju ICAO dokumenta 8168 - Postupci za službe kontrole zračne plovidbe - Operacije zrakoplova (PANS-OPS).
Postupci čekanja i prilaza koje se koriste zasnivaju se na vrijednostima i čimbenicima sadržanim u dijelu II Vo.. I PANS-OPS-a.
Piloti zrakoplova moraju prije svakog odlaska prema IFR planu leta zatražiti odobrenje za pokretanje motora. Odobrenje za pokretanje motora se ne smije zatražiti ako pilot zrakoplova nije siguran da li je u stanju pokrenuti motore unutar 5 minuta nakon izdavanja odobrenja. Ako pilotu prije početka voženja za polijetanje nije osigurana informacija o točnom vremenu od strane Aerodromskog kontrolnog tornja i nije je pribavio iz drugih izvora, pilot bi trebao zatražiti točno vrijeme od operativnih službi kontrole zračnog prometa.
Ako je predviđeno kašnjenje u odlasku manje od 20 minuta, pilotima se izdaje odobrenje za trenutno pokretanje motora.
Ako je predviđeno kašnjenje u odlasku veće od 20 minuta, kontrolor je obvezan obavijestiti pilota zrakoplova o trenutku kada smije pokrenuti motore ili o očekivanom trajanju kašnjenja.
Prije odlaska, pilot zrakoplova prima rutno odobrenje, uključujući i odobrenje za odlaznu rutu.
Početna razina na koju se zrakoplov penje nakon uzlijetanja utvrđena je u standardnom instrumentalnom odlasku, odnosno određuje je nadležna kontrola zračnog prometa zajedno s rutnim odobrenjem prije uzlijetanja. Ovisno o prometnoj situaciji, odobrenja za daljnje penjanje se izdaju nakon uzlijetanja.
Kada je potrebno odguravanje zrakoplova unatrag, odgovarajuća dozvola se traži od TWR-a. Od pilota se očekuje da se pokretanje motora obavi za vrijeme ili nakon odguravanja zrakoplova unatrag, te da djeluju sukladno odobrenjima za vožnju i pokretanje motora, obzirom da se planiranje ATC-a zasniva na strogom pridržavanju koordiniranom vremenu za pokretanje motora. Svako zakašnjenje kod pokretanja motora ili vožnje neizostavno treba javiti TWR-u.
Sljedeći ILS/VOR postupci instrumentalnog prilaza ili odlaska prema/sa navedenim RWY relevantnih aerodroma, dozvoljeni su samo za zrakoplove opremljene prijamnicima koji zadovoljavaju odredbe FM zaštite navedene u odjeljcima 3.1.4 i 3.3.8 Aneksa 10, Svezak I:
LDDU
LDZA
LDRI
Napomene o potencijalnoj interferenciji pri korištenju ILS/VOR za instrumentalni prilaz i odlazak, također su prikazane na kartama pojedinih aerodroma (AIP Dio III - Aerodromi)