ENR 1.5  Postupci čekanja, prilaza i odlaska

ENR 1.5.1   Općenito

Postupci čekanja, prilaza i odlaska koje su u uporabi, utemeljene su na postupcima sadržanim u zadnjem izdanju ICAO dokumenta 8168 - Postupci za službe kontrole zračne plovidbe - Operacije zrakoplova (PANS-OPS).

Postupci čekanja i prilaza koje se koriste zasnivaju se na vrijednostima i čimbenicima sadržanim u dijelu II Vo.. I PANS-OPS-a.

ENR 1.5.2   Dolazni letovi

U dolaznom segmentu pilot usmjerava zrakoplov s rute do fiksa početnog prilaženja, od kojeg počinje prilaženje. Na dolaznim rutama primjenjuju se isti uvjeti za nadvišavanje prepreka, koji se primjenjuju i na ruti. Ako se za vođenje zrakoplova upotrebljava radar, nadležna kontrola zračnoga prometa vektorirat će zrakoplov do fiksa početnog prilaženja ili u putanju međuprilaženja odnosno, završnog prilaženja do točke od koje pilot zrakoplova može nastaviti prilaženje prema instrumentalnoj prilaznoj karti. Unutar svih TMA područja ispod FL 100, maksimalna brzina je ograničena na 250 KT IAS.
Zbog ograničenosti raspoloživog zračnog prostora, vrlo je važno da se prilaz specificiranim putanjama čekanja i sami postupci izvode što preciznije. Od pilota se strogo zahtijeva obavještavanje kontrole zračnog prometa ako se iz bilo kojeg razloga prilaz i/ili čekanje ne može obaviti kao što je zahtijevano.

ENR 1.5.3   Odlazni letovi

Piloti zrakoplova moraju prije svakog odlaska prema IFR planu leta zatražiti odobrenje za pokretanje motora. Odobrenje za pokretanje motora se ne smije zatražiti ako pilot zrakoplova nije siguran da li je u stanju pokrenuti motore unutar 5 minuta nakon izdavanja odobrenja. Ako pilotu prije početka voženja za polijetanje nije osigurana informacija o točnom vremenu od strane Aerodromskog kontrolnog tornja i nije je pribavio iz drugih izvora, pilot bi trebao zatražiti točno vrijeme od operativnih službi kontrole zračnog prometa.

Ako je predviđeno kašnjenje u odlasku manje od 20 minuta, pilotima se izdaje odobrenje za trenutno pokretanje motora.

Ako je predviđeno kašnjenje u odlasku veće od 20 minuta, kontrolor je obvezan obavijestiti pilota zrakoplova o trenutku kada smije pokrenuti motore ili o očekivanom trajanju kašnjenja.

Prije odlaska, pilot zrakoplova prima rutno odobrenje, uključujući i odobrenje za odlaznu rutu.

Početna razina na koju se zrakoplov penje nakon uzlijetanja utvrđena je u standardnom instrumentalnom odlasku, odnosno određuje je nadležna kontrola zračnog prometa zajedno s rutnim odobrenjem prije uzlijetanja. Ovisno o prometnoj situaciji, odobrenja za daljnje penjanje se izdaju nakon uzlijetanja.

Kada je potrebno odguravanje zrakoplova unatrag, odgovarajuća dozvola se traži od TWR-a. Od pilota se očekuje da se pokretanje motora obavi za vrijeme ili nakon odguravanja zrakoplova unatrag, te da djeluju sukladno odobrenjima za vožnju i pokretanje motora, obzirom da se planiranje ATC-a zasniva na strogom pridržavanju koordiniranom vremenu za pokretanje motora. Svako zakašnjenje kod pokretanja motora ili vožnje neizostavno treba javiti TWR-u.

ENR 1.5.4   Druge relevantne informacije i postupci

Sljedeći ILS/VOR postupci instrumentalnog prilaza ili odlaska prema/sa navedenim RWY relevantnih aerodroma, dozvoljeni su samo za zrakoplove opremljene prijamnicima koji zadovoljavaju odredbe FM zaštite navedene u odjeljcima 3.1.4 i 3.3.8 Aneksa 10, Svezak I:

LDDU

LDZA

LDRI

Napomene o potencijalnoj interferenciji pri korištenju ILS/VOR za instrumentalni prilaz i odlazak, također su prikazane na kartama pojedinih aerodroma (AIP Dio III - Aerodromi)