Vjetar

Vjetar Vjetar na visini ne djeluje posebno na sigurnost zrakoplova, ali prilikom polijetanja i naročito slijetanja ima presudni utjecaj na sigurnost. Osim jačine, bitna je i mahovitost vjetra, odnosno varira li na vremenskoj i prostornoj skali.
 
Kada vjetar puše duž uzletno-sletne staze (USS) u rep zrakoplova (tzv. leđni vjetar), povećava njegovu relativnu brzinu u odnosu na tlo i time produžava put koji prelazi. Zbog toga je zrakoplovu potrebna veća duljina USS-a i, kada je god to moguće, uzlijetanje i slijetanje se obavlja protiv vjetra.
 
Još opasniji od leđnog vjetra je bočni vjetar, odnosno komponenta vjetra okomita na USS. On zanosi zrakoplov dok se kreće duž staze, te su potrebni posebni manevri da bi se održao u smjeru prevladavajućeg vjetra. Posebno su opasne nagle promjene bočnog vjetra dok je zrakoplov nad stazom.

Stoga se, kada to dozvoljava konfiguracija terena, USS zračnih luka grade u smjeru prevladavajućih vjetrova na lokaciji. U zračnim lukama Dubrovnik i Rijeka to nažalost nije bilo moguće, te su na njima uzletno-sletne staze okomite na buru, što stvara velike probleme i dovodi do njihovog zatvaranja za vrijeme jake bure.